Historijski pregled

1903.

Kompanija Ford Motor Company datum svog nastanka 16.juna 1903.

1904.

Fordov Model A doživljava svoju evropsku premijeru na Motor show-u u Agricultural Hall u Londonu a osnovana je i britanska agencija. Početkom 1904. Model A isporučen je Automobilskoj uniji u Francuskoj.

1906.

Prva prodaja Fordovog automobila španskom kupcu, Don Eduardu Chalaux-u iz Barcelone koji kupuje Model N.

1907.

Ford ima distributere u Njemačkoj, Belgiji, Španjolskoj, Holandiji, Italiji, Danskoj, Švedskoj, Austriji, Poljskoj i Rusiji.

1908.

Svjetska premijera Fordovog Model T u Londonu na Olympia Motor Exhibition, u novembru. Osnovana filijala u Parizu radi nadzora0 prodaje u Evropi.

1909.

Percival Perry postaje manager nove Fordove filijale u Londonu. Ford Kanada se odriče prava na britansko i irsko tržište.

1911.

Sastavljanje Modela T započinje u ulici Fondaudege, Bordo ( Bordeaux), u objektima čiji je vlasnik francuski Ford agent Henri Depasse.

1914.

Prva evropska pokretna proizvodna linija (traka) postavljena je u Trafford Parku.

1916.

25. maja Perry osniva Ford automobile u Parizu, da bi preuzeli poslove Forda u Francuskoj. Fabrika u Bordou (Bordeauxu)premještena iz Depasse-a u julu.

1917.

Henry Ford & Sin u aprilu su stvorili korporaciju sa sjedištem u Corku, Irska, radi proizvodnje Fordson traktora. Fabrika je prva namjenski izgrađena Fordova fabrika na Starom kontinentu.

1919.

U junu Ford odbija prijedlog za pristup u joint venture dobiven od André Sitroena (Citroëna). 25. juna osnovana kompanija Ford Danska. 3. jula prvi Fordson traktor izlazi s proizvodne linije (trake) u Corku.

1920.

Ford Motor Company SAE započinje proizvodnju u aprilu, u bivšoj trgovini vinom, u Cadizu, Španija.

1922.

30. januara u Antwerpenu, Belgija, osnovana je Ford Motor Company. Ford Italiana SpA otvorila svoju fabriku u Trstu, koja ima 75% tržišnog udjela i pokriva 36 zemalja na tri kontinenta.

1923.

5. avgusta Danegam (UK) je izabran kao mjesto za novu Fordovu britansku fabriku. U oktobru je održana konferencija stranih managera, u Dearbornu (evropski generalni manager, sedam evropskih managera iz pojedinih kompanija, manageri tri južnoafričke kompanije, plus Kuba).

1924.

6. marta osnovana je Ford Motor Company u Holandiji. 16. maja FMC osnovana u Stockholmu, Švedska. 10.jula službeno je objavljen plan izgradnje nove velike fabrike u Dagenhamu.

1925.

Ford Francuska seli se u novu fabriku u Asneres, Pariz. U aprilu Trafford Park proizvodi svoj 250 000-ti Model T. 18. avgusta FMC Aktiongesellschaft je osnovana u Berlinu. Ukidanje poslijeratnog embarga na uvoz stranih automobila u Njemačku, omogućuje uvoz Fordova iz Copenhagena i Amsterdama.

1926.

30. januara osnovana je Ford Finska u Helsinkiju. 8. aprila prvi Model T kamion silazi s proizvodne linije(trake) u fabrici u Berlin-Westhafenu. U novembru Sir Herbert Austin predlaže joint venture sa Fordom za englesko tržište.

1927.

17. oktobra promjena u proizvodnji sa Modela T na Model A dovodi do privremenog zastoja u berlinskoj fabrici(9000 proizvedenih automobila). Proizvodnja Modela T isto tako završava u Manchesteru, sa 300 000 proizvedenih automobila.

1928.

6. aprila Henry i Clara Ford putujući kao gosp. i gđa Robinson stižu u Southampton kako bi provjerili Fordovo poslovanje u Britaniji, susreli se s Kraljem i Kraljicom i čelnicima biznis i političkog života. Henry angažira Sir Percival Perry-a da ponovno postavi Ford Britain na vrh nove Fordove organizacije u Evropi. Izabrana fabrika u Dagenhamu bit će centar proizvodnje u Evropi koja će opsluživati montažna postrojenja u Manchesteru, Corku, Parizu, Berlinu, Antwerpenu, Barceloni, Copenhagenu, Trstu, Stockholmu, Helsinkiju, Rotterdamu i Istanbulu. 7. decembra osnovana je FMC Ltd. (UK) s kapitalom od 7 miliona L. 31. decembra zatvorena su vrata montažnog postrojenja za Model T u Corku (10 000 proizvedenih automobila) što označava kraj proizvodnje, sa skoro 16 miliona proizvedenih vozila u Fordovim fabrikama širom svijeta.

1929.

Osnovana je kancelarija Sir Percival Perry-a koji će koordinirati Fordove evropske aktivnosti. Perry obilazi Euvopu sa Charles Sorensenom iz SAD-a kako bi izabrali pozicije za nova montažna postrojenja. U Istanbulu se otvara tursko montažno postrojenje. 16. maja Edsel Ford u Dagenhamu iskopava prvi komad zemlje sa srebrnom lopatom. U novembru Ford Italija objavljuje ekspanzione planove zasnovane na njihovoj novoj fabrici u Livornu ali oni su blokirani nakon što je Giovanni Agnelli iz Fiata protestirao Mussoliniju.

1930.

20. januara Ford kupuje 44 jutra zemlje za novu njemačku fabriku u Kölnu. Planira se izgradnja fabrike u Gdanjsku u Poljskoj. 6. septembra Henry Ford plovi u Evropu kako bi nadgledao napredak "Planova 1928".

1931.

Ford osniva prodajnu kompaniju u Rumunjskoj, u Bukureštu. 12. juna 10 000 motorista dolazi u Koeln iz čitave Evrope kako bi proslavili službeno otvorenje fabrike. 4. maja prvi Model A silazi sa proizvodne linije(trake) u fabrici u Kölnu. 1. Oktobra000 prvo vozilo u tvornici u Dagenhamu, kamion AA, silazi sa proizvodne linije(trake).

1932.

19. februara novi mali evropski Ford, Model Y, snage 8 PS i 933 ccm, napravljen u samo 4 mjeseca, predstavljen je na Fordovoj izložbi u londonskom Albert Hallu i kreće u proizvodnju u Dagenhamu 10. avgusta. Osnovan je FMC u Egiptu sa sjedištem u Aleksandriji.

1933.

2. januara u Koelnu započinje proizvodnja Modela Y, a model je nazvan "Koeln".

1934.

Kako bi zaobišli lokalne zakone o proizvodnji, Ford i Mathis iz Strasbourga zajedno će da izgrade "Matfords".

1935.

Počinje proizvodnja V8 motora u Dagenhamu i Koelnu. 17. oktobra Ford Britanija predstavlja Ford Popular od 100L, jedini porodični karavan ikada prodan po toj cijeni.

1936.

U Bukureštu dva entuzijasta motosporta Zamfirescu i Cristea sastavljaju Ford V8 od rezervnih dijelova i pobjeđuju na Monte Carlo Rally-u. U maju započinje sa radom Fordova prva istočnoevropska fabrika u Bukureštu, koja godišnje proizvodi 2500 automobila i kamiona.

1938.

U januaru Bud Bakker Schuut pobjeđuje na Monte Carlo Rally-u u Fordu V8. To je bila najbolja Fordova godina ikada. 26 Fordova je sudjelovalo, a 19 je osvojilo kup. Fordova pozicija u općem poretku je bila 1-4-5-6-7-14-15. Emile Mathis pristaje prodati svoj dio Matfordu. Uprava Ford Francuska odobrava izgradnju nove fabrike u Poissy-u pored Pariza. 1. oktobra osnovan je Ford Mađarska filijala u potpunom vlasništvu Ford Njemačke.

1939.

23. juna u Bordou ( Bordeauxu) je osnovan Fordair kao filijala Ford Francuske, za izgradnju avio motora. U oktobru Ford Francuska započinje proizvodnju kamiona u Bordou ( Bordeauxu).

1941.

U junuu je u Urmstonu (Manchester), u fabrici aero motora, napravljen Rolls Royce Merlin V12, motor velike snage. Biti će proizvoedeno preko 30 000 komada za Kraljevske vazdušne snage, Hurricanes, Mosquitos i Lancasters. 10. juna kompanija Matford je likvidirana.

1944.

12. decembra u Dagenhamu se proizvodi 250 000-ti V8 motor u ratno doba.

1945.

6. marta američke snage ulaze u Koln. Fordova fabrika bila je oštećena granatiranjem ali 8. Maja iz fabrike je izašao prvi poslijeratni kamion, sastavljen ručno od dijelova. 25. maja u Dagenhamu započinje proizvodnja u doba mira.

1946.

U januaru mađarska vlada prenosi 100%-tno vlasništvo Ford Motor RT Sovjetskom Savezu. Dagenham proizvodi svoj miliontiti automobil, Prefect, snage 10 PS.

1947.

19. septembra u Sjedinjenim državama nastaje Ford International koji će da koordinira sve prekooceanske poslove.

1948.

10. februara Henry Ford II dolazi u Southampton brodom Queen Mary, kako bi posjetio Fordove kompanije u Evropi. 23. juna stariji Fordovi manageri širom svijeta prisutni su na prvom ikada održanom sastanku međunarodnog managementa kompanije u Dearbornu. Rumunjska država nacionalizuje Fordovu fabriku u Bukureštu.

1950.

27. januara Ford US preuzima direktno vlasništvo nad kontinentalnim Fordovim kompanijama koje je prije koordinirao Ford Britanija. U oktobru su na Olympia Motor Showu predstavljeni novi Consul i Zephyr koji su bili prvi Fordovi sa jednodjelnom karoserijskom konstrukcijom i prvi automobili na svijetu sa MacPhersonovim nezavisnim prednjim ovijesom, u današnje vrijeme industrijskim standardom. Isto tako, prvi su Fordovi sa motorima koji imaju ventile iznad glave.

1951.

U aprilu Ford Njemačka predstavlja svoj prvi dizel kamion.

1952.

8. januara Ford Werke predstavlja svoj prvi poslijeratni dizajn, Taunus 12M.

1953.

Holanđanin Maurice Gatsonides pobjeđuje na rally-u Monte Carlo u Zaphyr Six. Ford Britanija dobiva Briggs Motor Bodies i njenih 5 britanskih fabrika za 3.2 miliona L.

1954.

30. novembra Ford Francuska prodaje svoje proizvodne pogone u Poissy-u fabrici Simca.

1955.

Ford Werke u januaru kupuje fabriku u Wülfrathu za novu fabriku kovanih dijelova. Ford je prvi britanski proizvođač koji nudi prednje i zadnje sigurnosne pojaseve, plus za djecu.

1956.

Ford Britanija prvi je britanski proizvođač motora koji koristi računar i otvara svoj prvi Centar za istraživanja i razvoj, u jednoj staroj fabrici stakala u Birminghamu. Novi Aveley Parts centar (Britanija) isporučuje svoju prvu narudžbu.

1958.

Ford prodaje Chrysleru svojih 15.2% udjela u Simci.

1959.

Bord Britanija instalira svoj prvi in-house računar u tvornici Aveley. 3. septembra u Dagenhamu počinje proizvodnja nove 105E Anglie. 26. Decembra je prva utrka Cosworth – modifikovani 105E Anglia motor (Brands Hatch).

1960.

Ford Britanija najavljuje izgradnju nove fabrike u Halewoodu, Merseyside. 1. oktobra osnovan je Ford Norveška.

1961.

29. maja proizvodnu traku napušta miliontiti Ford napravljen u Kölnu. U julu započinju radovi na novom centralnom Odjelu dijelova u Kölnu – Merkenich. U septembru Ford Britanija otkriva novi sportski Konzul Kapri na Motor Šou u Frankfurtu.

1962.

12. februara proizveden je prvi motor u fabrici u Kölnu. Predstavljen je novi Taunus 12M "Cardinal" sa V4 motorom i prednjim pogonom. Ford Britanija uvodi novu Cortinu, prvi automobil sa jednodjelnom karoserijom istaknutoj po principu rada aviona, kako bi sačuvala težinu bez gubljenja snage.

1963.

U januaru je predstavljena Lotus Cortina s twin-cam Lotus motorom. 8. marta Lord Mayor od Liverpoola odveo je svoj prvi automobil, Angliu de luxe, sa proizvodne linije (trake) u Halewood lineu. Enzo Ferrari u maju prekida dogovor kojim je Ford trebao da kupi Ferrari prije samog potpisivanja ugovora. U novembru je završena fabrika Azambuja u Portugalu.


1964.

Ford je prva kompanija koja pri razvoju novih automobila koristi pomoć računarskog dizajna. 2. januara počinje proizvodnja u Genku (Belgija). U Warley-u je završen centralna kancelarija Ford Britanije. U aprilu je u Slough-u (UK) završen prototip GT40. U Kölnu je proizveden miliontiti V motor. Ford Britanija predstavlja aeroprotočnu ventilaciju.

1965.

30. maja na utrci Indianapolis 500 pri brzini od rekordnih 150.7 mph pobjeđuje twin-cam Lotus Ford kojeg je vozio Jim Clark. U oktobru je predstavljen niz modela Trasit van, prvi zajednički evropski program za Ford. 15. oktobra otvara se Lommel u Belgiji.

1966.

4. aprila kupljeno je zemljište u Dürenu za novu fabriku osovina (stajni trap). 1. marta Ford potpisuje 100 000 L vrijedan ugovor s Cosworthom za razvoj novog motora Formule 1. Počinje gradnja novog Inžinjerskog centra u Kölnu – Merkenich. 1. jula Ford Britanija uspostavlja prekoatlansku računalnu vezu između Aveleya i Dearborna. Ford Britanija predstavlja "ADA", prvi računalni program crtanja u moto industriji. Završen je Centar za istraživanja i razvoj u Dantonu (UK). Započinju radovi na novoj fabrici u Saarlouisu (Njemačka). Kod prvih pet pozicioniranih na utrci Indianapolis 500 nalaze se Fordovi motori. Pobjednik je Graham Hill (Lola-Ford), koji je debitovao na Indianapolisu, prvi "gušter" koji je pobijedio od 1927. 19. juna ostvarena je prva pobjeda na Le Mansu za Ford GT40 (Amon/McLaren) s Mk IIs završecima 1-2-3.


1967.

25. januara odobren je projekt Escort Twin-Cam. 4. juna Ford Cosworth DFV Grand Prix motor osvaja svoju prvu utrku, holandski GP u Zandvoortu, u Lotusu 49 kojeg je vozio Jim Clark. 11. juna Ford GT40 Mk IV kojeg su vozili Gurney/Foyt pobjeđuje utrku Le Mans. 19. juna osnovan je Ford of Europe Inc. sa sjedištem u Londonu. 17. novembra počinje proizvodnja u Halewoodu.

1968.

18. januara počinje proizvodnja Escorta u Njemačkoj, kao "ujedinjenog evropskog modela". 3.aprila proizveden je 4 milontitii automobil u Ford Werke u Kölnu. 20. juna otvara se Istraživački i inžinjerijski centar u Kölnu-Merkenich. 1. avgusta počinje proizvodnja u fabricii karoserija u Saarlouisu. 25. septembra počinje proizvodnja u potpuno autonomnoj fabrici točkova u Genku. 29. Septembra Ford GT40 #1075 kojeg su vozili Rodriguez/Bianchi pobjeđuje na 24-satnoj utrci Le Mans.

1969.

21. januara predstavljen je Capri, "automobil kojeg ste si uvijek obećavali". U aprilu Henry Ford posjećuje Rusiju. 16. Juna ostvarena je četvrta pobjeda na Le Mansu za Ford GT, kojeg su vozili Ickx/Olivier. 9. Septembra Ford US objavljuje sporazum sa Alejandrom de Tomasom iz Ghia-e o "razmjeni tehničkih usluga". 30. septembra je u Genku proizveden miliontiti automobil. Jackie Stewart (Matra-Ford) postaje Svjetski šampion u moto takmičenju u u godini kada je svaki GP pobjednik opremljen Ford Cosworth DFV motorom. Matra-Ford je šampion konstruktora.

1970.

14. januara objavljeno je osnivanje Ford Advanced Vehicle Operations. 19. aprila započinje 17 000 milja dugačak World Cup Rally London Mexico, na kojem su pobjedili Mikkola/Palm u Escortu. U avgustu Ford kupuje 84% dionica od De Tomasa. Osnovan je De Tomaso Inc koji će da koordinira Fordovim interesima u Italiji. 4. oktobra Jochen Rindt (Lotus-Ford 72) pogiba u testnom sudaru u Monzi. Posthumno mu je dodijeljen naslov svjetskog šampiona. Lotus-Ford je šampion konstruktora.

1972.

U aprilu Escort kojeg voze Mikkola/Palm osvajaju prvi "ne afrički" Safari Rally. Emerson Fittipaldi (Lotus-Ford) najbolji je vozač svjetskog šampionata. Lotus-Ford je šampion konstruktora.

1973.

8. januara Ford kupuje preostale dionice De Tomasa i stvara Ghia pogon u Torinu. 14.juna Ford odabire Almusafes (Valencija) za sjedište svoje nove fabrike u Španjolskoj. 19.juna Henry Ford II svečano otvara fabriku mjenjača u Bordou( Bordeauxu). Jackie Stewart (Tyrrell-Ford)osvaja svoj treći naslov svjetskog prvaka i povlači se nakon postavljanja rekorda od 29 pobjeda. Lotus-Ford je šampion konstruktora.. 26. septembra osnovan je Ford Španjolska.

1974.

Emerson Fittipaldi (McLaren-Ford) osvaja naslov svjetskog prvaka. McLaren-Ford je šampion konstruktora.

1975.

24. januara i 22. septembra proizveden je prvi probni motor u fabrici motora u Valenciji i završen je prvi mjenjač na Fiesti u fabrici prenosnog sklopa u Bordou (Bordeauxu).


1976.

3. septembra je u Evropi predstavljena Fiesta. Fiesta je prvo vozilo koje je ikada primilo nagradu od Britanske komisije za dizajn. 26. oktobra Henry Ford II svečano otvara fabriku u Valenciji u prisutnosti kralja Juana Carlosa.

1977.

8. oktobra Mario Andretti (Lotus-Ford) osvaja naslov svjetskog prvaka u vožnji; Lotus-Ford je šampion konstruktora.

1980. – Završena je fabrika motora u Bridgendu (Wales). Alan Jones (Williams-Ford FW07B) je svjetski prvak u vožnji i Williams-Ford je svjetski šampion konstruktora.. U septembru je predstavljen Escort Mk III i proglašen je Automobilom godine 1981. XR oznaka ima svoj prvi nastup na novom XR3 Escortu.

1981.

Prodaja Eskorta nakon 13 mjeseci doseže jedan milion. To je bio najbrži milion ikada. Nelson Pique (Brabham-Ford) je svjetski prvak u vožnji a Williams-Ford svjetski šampion konstruktora.

1982.

Proglašena je Henry Ford nagrada o očuvanju okoliša. Henry Ford II proglašen je Počasnim vitezom britanskog imperija. 22. ožujka Henry Ford II u Berlinu svečano otvara fabrijku plastike. 22.jula u Dagenhamu se proizvodi posljednja Cortina. 1.oktobra predstavljena je Sierra. Keke Rosberg (Williams-Ford) svjetski je prvak u vožnji. Zatvara se fabrika u Corku.

1983.

Postignuta je rekordna 155-a pobjeda za DFV Grand Prix motor. 14.oktobra Ford kupuje 30% Otosana (Turska). 9.decembra Ford i Cosworth rade na razvoju novog GP motora za utrke. Pojavili su se novi modeli Fieste sa prvim u klasi izborom dizel motora. Po prvi puta Ford je najbolji proizvođač automobila u Evropi za tu godinu.

1984.

Ford je prva evropska kompanija sa kućnom video konferencijskom opremom. 26. aprila predstavljen je novi Transit sa prvim industrijskim dizel motorom sa direktnim ubrizgavanjem.

1985.

U majuu su predstavljeni Scorpio/Granada i Sierra XR 4x4. Scorpio je prvi automobil kod kojeg su svi modeli imali protuprovalnu zaštitu kao standardnu opremu i proglašen je Evropskim automobilom godine.

1986.

25. aprila formiran je Iveko Ford Truck u 48% vlasništvu Ford Britanije. U decembru je proizveden zadnji Kapri; ukupna proizvodnja svih modela je bila 1 886 647.

1987.

1. januara osnovan je novi Ford Holadija. 29. septembra umire Henry Ford II. 21. oktobra Ford kupuje Aston Martin Lagonda.


1988.

1. marta Alex Trotman postaje predsjednik Ford of Europe.

1989.

1. decembra su dioničari Jaguara izglasali prihvaćanje Forda za 1.6 milijardi L. Predstavljena je nova Fiesta sa protuprovalnom zaštitom.

1992.

28. maja je otvorena nova fabrika Alba u Szekesfehervaru, pored Budimpešte i Mađarska postaje proizvodnja ignition coils i pumpi za gorivo.

1993.

5. marta Mondeo je proglašen "svjetskim automobilom". 1. novembra Alex Trotman postaje prvi Predsjednik Forda koji nije rođen u SAD-u.

1994.

U septembru su se spojili sjevernoamerički i evropski odjeli za istraživanje. Mondeo je izabran za Evropski automobil godine. Eskort je prvi u svojoj klasi u Zapadnoj Evropi koji će imati ugrađen vazdušni jastuk za vozača kao standardnu opremu u svim modelima. Novi Scorpio pionir je sa višestrukim zavarivanjem.

1995.

1. januara započinje Ford 2000 korporativni rekonstrukcijski program s udruživanjem sjevernoameričkog i evropskog djelovanja. 19. aprila u Dagenhamu je proizveden 28 miliontiti motor. 26. aprila svečano je otvorena portugalska fabrika AutoEvropa koja će da proizvodi Ford Galaxy/VW Sharan MPV. 5. maja otvorena je 656$ vrijedna Zetec-SE fabrika motora u Valenciji. 29.septembra počinje proizvodnja Eskorta i Transit vanova u Plonsku (Poljska). Objavljena je nova Fiesta sa Zetec motorom. To je prvi mini automobil koji ima kombinaciju poboljšanog četvero-kanalnog protuprovalnog sistema zaštite sa elektroničkom distribucijom sile kočenja i kontrolom vuče.

1996.

5. januara Ford i Jackie Stewart objavili su petogodišnji ugovor za osnivanje novog Grand Prix tima. 27. ožujka Ford otvara prodajnu kancelariju u Moskvi, 89 godina nakon prve agencije koja je tamo osnovana. 23. maja objavljen je novi joint venture u Bjelorusiji, pored Minska, gdje će se montirati Escorti i Transiti. 8. Oktobra proizvedeno je 250 milijunto Fordovo vozilo, Fiesta. Isto tako, proizvedeno je 10 miliontito vozilo u Dagenhamu od njegovog otvorenja 1931. godine.


1997.

9. septembra predstavljen je Visteon Automotive System na frankfurtskom Auto Šou, koji uključuje fabrikee u Češkoj, Francuskoj, Njemčakoj, Mađarskoj, Poljskoj, Portugalu, Španiji i Engleskoj. U decembru su otvoreni novi pogoni u Inžinjerijskom centru u Duntonu, kao dio od 128 miliona $ vrijednog investicijskog programa.

1998.

Ford Motor Company stiče Cosworth Racing. Ford Fokus osvaja prestižni naslov "Evropski automobil godine".

1999.

28. januara FMC postiže dogovor sa AB Volvo o kupovini njegovog poslovanja osobnim automobilima širom svijeta, Volvo automobilima, za 6.45 milijardi $. 19. marta Ford osniva Premier Automotive Group koja uključuje Jaguar vozila, Volvo vozila, Aston Martin i Lincoln.

2000.

U januaru Nick Scheele postaje predsjednik Ford of Europe. Novi Mondeo je prvi digitalno stvoreni Ford, skoro neznatnih 13 mjeseci od razvojnog programa. Zatvara se fabrika Plonsk (Poljska) gdje su se proizvodili Escort i Transit. Ford raskida joint venture u Bjelorusiji. Predstavljena je nova Fiesta. U Halewoodu prestaje proizvodnja Escorta, a Halewood preuzima Jaguar gdje počinje proizvodnju X-Type modela od 2001. godine. Fokus postaje najprodavaniji automobil na svijetu.

2001.

U januaru započinje proizvodnja Transita u novoj 650 miliona $ vrijednoj fabrici Ford Otosan u Turskoj. U februaru započinje sa radom Getrag Ford joint venture za injžinjerstvo i proizvodnju manualnog mjenjača. U avgustu David Thursfield postaje Predsjednik Ford of Europe. U oktobru Fiesta postaje primarni posao u renoviranoj fabrici u Kölnu, u koju je investirano 500 miliona $.

2002.

U februaru prestaje proizvodnja u Dagenhamu nakon skoro 71. godine i Dagenham postaje globalni centar of excellence( izvrsnosti) za proizvodnju i dizajn Fordovih dizel motora. Nova fabrika u St. Petersburgu počinje proizvodnju Fokusa. Fokus je proglašen najboljim njemačkim automobilom od jedne do tri godine starosti. U oktobru je službeno otvorena nova fabrika Duratek HE motora u Valenciji, koja je dio 600 miliona evra vrijedne investicije. U novembru Fiesta osvaja nagradu Zlatni volan.

2003.

Kompanija Ford Motor Company slavi svojih prvih 100 godina postojanja. Iako je osnovana u Sjedinjenim Američkim Državama i poznata je kao američki brand, historia kompanije u Evropi stvarala se uporedo sa američkom zaostavštinom; od dolaska prvih Fordovih automobila u Britaniju 1903. godine do danas.

2004.

Nakon šest godina i 4 miliona prodanih vozila, stigao je novi Ford Fokus sa još izraženijim voznim karakteristikama, još višom kvalitetom izrade i opremom. Novi Ford Fokus predstavljen je u Parizu pod nazivom La Collection Fokus budući da su istodobno prezentovane sve verzije tog vanrednog automobila.

2005.

Ford Transit, nesumnjivi ljubimac među komercijalnim vozilima Evrope slavi svoj četrdeseti rođendan i to na unikatan način. O Ford Transitu kao prvom izboru za radno vozilo govori i 5 miliona proizvedenih jedinica u njegovoj jubilarnoj godini.

2006.

Ford Fokus, jedan od najpopularnijih evropskih automobila dostigao je brojku od 4 miliona proizvedenih jedinica. Jubilarni Ford Fokus proizveden je u Fordovoj fabrici u Španiji. Za njega je izabrana Kolorado Red boja i TDCi dizel motor od 136 KS.Champions Crew - Ford osvojio tri nevjerovatna naslova u istoj godini sa čime se bilo koji proizvođač ne može pohvaliti. Ford S-MAX je osvojio titulu Evropskog automobila godine 2007, Ford Transit osvaja International Van of the Year za 2007. godinu, dok od motor sporta dolazi titula najboljeg konstruktora.

2007.

Champions Crew – Ford osvaja tri nevjerojatna naslova u istoj godini čime se niti jedan proizvođač ne može pohvaliti. Ford S-MAX osvaja titulu evropskog automobila godine 2007. Ford Transit osvaja naslov međunarodnog kombija godine za 2007., dok iz motor sporta dolazi naslov najboljeg konstruktora.

Bookmark & Share